Siedmiomilowe buty
Cele:
- odkrycie nowych znaczeń podróży,
- podkreślenie indywidualnych potrzeb uczestników,
- wprowadzenie techniki matowania 10 palcami,
- integracja grupy.
Przebieg:
Wprowadzenie
Odczytanie wiersza Jana Brzechwy pt. Siedmiomilowe buty. Rozmowa na temat podróży:
Jakie znacie sposoby podróżowania?
Czy można podróżować bez wychodzenia z domu?
Rozmowa na temat marzeń, czym są i jakie korzyści nam dają?
Czy przez marzenia możemy podróżować?
W jakie miejsca chcieli byście wyruszyć?
Polecenie
Przedstawienie materiałów i techniki którą będziemy się posługiwać.
Na przygotowanym wcześniej kartonie o długości 5 metrów odrysujcie swoje kroki. Na przestrzeni pomiędzy krokami namaluj swoją wymarzoną podróż.
Konfrontacja
Wystawa prac i wspólna rozmowa na temat prac i warsztatów.
Czy jesteście zadowoleni z pracy?
Czy podobał wam się warsztat i technika?
Uczestnicy: dzieci w wieku 5 lat
Miejsce: Przedszkole Miejskie nr 3 w Aleksandrowie Łódzkim
Materiały: karton, kredki, mazaki, farby do techniki 10 palców
Czas: 1,5 godziny.
Bibliografia:
Brzechwa J., (2002), sto bajek, Wrocław
Klim-Klimaszewska A.,(2005), Pedagogika przedszkolna, Polski Instytut
Wydawniczy, Warszawa
Shtejnberg A., (2001), Podstawy komunikacji społecznej w edukacji, Gdańsk
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podroz
Opisy konkretnych realizacji, uwagi, refleksje
Opis realizacji wykonanych na terenie przedszkola przez dzieci w wieku 5 lat techniką 10 palców podczas warsztatów pt. Siedmiomilowe buty".
Autor: Jaś
Tytuł: Wyspa"
Opis realizacji
Jaś namalował wyspę. Cała forma jest bardzo prosta i składa się z niewielu elementów. Obrazek namalowany jest subtelnie przy użyciu tylko trzech kolorów. Autor pracy wykorzystał maksymalnie czas poświęcony na realizację.
Autor: Krzyś
Tytuł: Las"
Opis realizacji
Namalowany obrazek przedstawia las. Autor namalował go w sposób bardzo dynamiczny przy użyciu niewielkiej ilości farby. Świetnym dopełnieniem i jednocześnie kontrastem jest grubo namalowane niebo które zajmuje potowe całej realizacji.
Autor: Piotruś
Tytuł: Fantazja"
Opis realizacji
Namalowany obraz przedstawia coś z pogranicza świata realnego. Daleko idące modyfikacje świata realnego nie pozwalają na określenie tego co obrazek przedstawia. Autor korzysta z dużej ilości farby, nakłada ją w sposób dynamiczny przy użyciu obydwu rąk. Duża ilość użytych kolorów potęguje rozedrganie wykonanej realizacji.
Autor: Ola
Tytuł: Góry"
Opis realizacji
Autorka przy użyciu prostych środków i nie wielu kolorów namalowała góry. Ta realizacja jest namalowana schematycznie lecz z łatwością można odczytać intencje autorki.
Autor: Julka
Tytuł: "Jaskinia"
Opis realizacji
Obrazek jest ciężki do odczytania jedynie temat przedstawiony przez autorkę pozwala na doszukanie się elementów charakterystycznych dla jaskini. Realizacja jest bardzo prosta pozbawiona szczegółów i dużej ilości kolorów. Stwarza to atmosferę tajemniczości.
Autor: Ada
Tytuł: Jezioro"
Opis realizacji
Bardzo ciekawy i rozbudowany obrazek przedstawia jezioro. Poza tematem namalowany jest również fragment lasu w postaci pojedynczych drzew oraz wielobarwna plama która przedstawia niebo. Realizacja jest bardzo dynamiczna i zajmuje cała przestrzeń kartki.
Autor: Jaś
Tytuł: Las"
Opis realizacji
Jaś namalował las. Przy użyciu niewielkich środków posługując się głównie kreską stworzył bardzo skomplikowaną kompozycję. Obrazek oprócz krajobrazu posiada także elementy które można odczytywać jako motylki.
Autor: Krzysiek
Tytuł: Góry"
Opis realizacji
Autor przedstawił góry przy użyciu przede wszystkim kreski. Obrazek przedstawia zawiłe góry oraz fragment nieba. Na niebie są uwzględnione pojedyncze chmurki z których kapie deszcz przedstawiony w formie niewielkich kropelek.
|