








|
Plastik Fantastic
Góra śmieci nie została ani znaleziona
ani zebrana.
Jako rzecz nieodwołalnie odrzucona jest ona
w rzeczywistości nie odkrytym,
niezidentyfikowanym, niepożądanym
i niezbadanym terytorium
przyszłości.
Derek Bailey
Cele:
– rozwijanie wyobraźni, kreatywności i indywidualizmu,
– rozwijanie świadomości o otaczającym nas świecie,
– tworzenie nowych obiektów unikatowych.
Przebieg ćwiczenia:
Część I
Co to jest recykling? Jakie znacie pojęcia związane z ochroną środowiska?
Czy dbacie
o czystość naszego miasta? Co można zrobić z niepotrzebnymi już rzeczami?
Część II
Prowadzący rozdaje plastikowe materiały znalezione na ulicy, lub przechowywane
w domu: worki foliowe, plastikowe butelki, kubeczki itp.
Polecenie:
Codziennie wyrzucamy na śmieci rzeczy pozornie nie stanowiące już żadnej
przydatności, co nie znaczy, że nie mogą jeszcze mieć godnej przyszłości,
w której sami możemy im pomóc. Nadajcie nowe znaczenie tym przedmiotom
zmieniając ich funkcję, przetwórzcie na inną użyteczność – przeróbcie,
splećcie, sklejcie, ponacinajcie, tak by mogły na nowo zaistnieć, zyskać
nową indywidualną wartość i osobistą markę jakości. Stwórzcie swój recykling
art.
Pokaz – prezentacja:
Obejrzyjcie wszystkie realizacje.
Jakie są wasze wrażenia?
Jakie jest nowe zastosowanie waszych przedmiotów?
Jak wam się podoba sposób zmienienia funkcji tych przedmiotów?
Czy zmienił się wasz pogląd na temat ochrony środowiska?
Czy chcecie coś zmienić w waszym otoczeniu (sortując śmieci, używaniu
toreb
ekologicznych)?
Uczestnicy: Studenci 19-21 lat
Czas trwania: 1–1,5 godziny
Materiały: Nożyczki, taśmy, kleje,
worki foliowe, plastikowe torebki, butelki, kubeczki
Bibliografia:
http://recyclingart.pl/,
http://www.helloagain.com/hello.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Recykling,
http://www.arthunt.co.uk
http://bbogucka.republika.pl/cytaty.html
Artyści i ich dzieła:
Recycling through Art, Jae Eun Choi, Korea, 1994
Opisy konkretnych
realizacji, uwagi, refleksje:
Wybrane przykłady realizacji z Warsztatu przeprowadzonego z członkami
organizacji studenckiej BEST Łódź.
Autorzy:
Ania, Ola, Kasia, Kamila
Uczestniczki wspólnymi siłami pracowały nad obiektem Krowa, wykorzystując
plastikowe elementy: głową był nadmuchany balon, tułów stanowiły posklejane
powypychane torebki, nóżki zbudowano z kubeczków, natomiast ogonek zrobiono
z myszki komputerowej.
Ich praca była interesująca pod względem użytych środków. Grupa automatycznie,
próbą głosowania wybrała temat pracy, następnie podzieliła się na rolę
wykonywanych elementów, co może wynikać z charakteru bycia członkiem
organizacji, a do końca nie dało wyrażenia swoich indywidualnych odczuć,
jednakże spełniono problem ćwiczenia.
Autor: Agnieszka
Autorka stworzyła dwie ciekawe prace Bąbelkową torebkę i Okulary
do czytania. Pod względem wykonania jak i pomysłu, wyróżniała się na
tle innych uczestników, używając wręcz symbolicznych zestawień okulary,
które wykleiła wycinkami z gazet
Autor: Weronika
Zestaw bombonierkowej biżuterii, to praca, w której autorka wykorzystała
opakowanie po czekoladkach, tworząc w ten sposób kolczyki, bransoletkę
i pierścionki, dodatkowo ozdabiając je popsutymi elementami z telefonu
i taśmą magnetofonową, nadając im bardzo użyteczną formę, którą można
by było prezentować na co dzień.
|